ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

امروزه با توجه به وضع قوانین سخت گیرانه و جریمه های نقدی سنگین نیاز به مشاوره و آگاهی کامل قبل از هر اقدامی ، لازمه ی ترخیص کالا می باشد.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

 

🔹رایزن بازرگانی سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل اعلام کرد :
که در شرایط کنونی افغانستان می تواند مسیر جدیدی برای ترانزیت کالاهای بازرگانی ایران به کشورهای آسیای میانه بویژه تاجیکستان و ازبکستان باشد.

🔹«محمدمهدی جوانمردقصاب»  گفت: استفاده از ظرفیت های افغانستان در خصوص ترانزیت کالا به بازارهای ازبکستان و تاجیکستان و دستیابی ایران به بازارهای این دو کشور در شرایط کنونی که ایران روابط خوب تجارتی با افغانستان دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

🔹وی افزود: افغانستان در حال که عضو کنسوانسیون «کارنه تیر» است و شرکت های ایرانی در چنین شرایطی می تواند بخوبی از شرکت های حمل و نقل افغانستان برای انتقال اموال بازرگانی ایران به کشورهای آسیای میانه استفاده کند.

🔹جوانمرد قصاب اظهار داشت که در حال حاضر در هر هفته پنج تا شش کانتینر یا کامیون از مرز میلک از مسیر افغانستان به طرف تاجیکستان و ازبکستان در حرکت است اما این کالای ترانزیتی رقم بسیار کوچک می باشد و باید افزایش یابد.

🔹به گفته وی هرچند کامیون های ایران هم براساس قوانین تیر می تواند از مرز افغانستان عبور و بصورت مستقیم وارد تاجیکستان و ازبکستان شوند اما به دلیل ناامنی که در خاک این کشور حاکم است این شرایط تا حدودی عملی نیست اما در صورت که دولت افغانستان امنیت کامیون های ایرانی را ضمانت کند، می توان بصورت مستقیم از کامیون های ایرانی برای حمل و نقل کالا به کشورهای آسیای میانه برای تردد استفاده کرد.

🔹وی تأکید کرد که شرکت های ایرانی باید برای ترانزیت و انتقال کالای بازرگانی از مرز میلک به تاجیکستان و ازبکستان و دسترسی به بازارهای آسیای میانه اقدام کنند و این موضوع برای هر دو کشور ایران و افغانستان مفید بوده و از طرفی دیگر باعث اشتغال زایی و درآمد برای آنها نیز خواهد شد.

🔹به گفته وی، از آنجایی که افغانستان بعنوان قلب آسیا از توانایی ترانزیتی خوبی برخوردار است، می تواند توسعه تجارت بین ایران و کشورهای منطقه از جمله آسیای میانه بوجود آورده و نقش مهمی در این مسیر بازی کند.

🔹وی گفت: استفاده از ظرفیت های افغانستان توسط جمهوری اسلامی نادیده گرفته نمی شود، زیرا دو کشور دارای اشتراکات فرهنگی و ظرفیت اقتصادی خوبی است که در آینده برای هر دو کشور سودمند خواهد بود.

🔹رایزن بازرگانی ایران با اشاره به گسترش ویروس کرونا در کشورهای منطقه و مسدود شدن مرزها بین این کشورها گفت: در چنین شرایط دشوار نیز مرز ایران و افغانستان بر کالاهای تجارت مسدود نشده و بروی کالاهای بازرگانان باز بود.

🔹جوانمرد قصاد گفت: مزیت استفاده از مسیر افغانستان برای ترانزیت کالا به کشورهای تاجیکستان و ازبکستان این است که با ورود کامیون های ایران از مرز میلک بین چهار تا پنج روز این کالا به کشورهای هدف می رسد.

🔹وی اضافه کرد که برای هر کامیون بین 100 تا 200 دلار اضافه تر از مسیرهای قبلی هزینه خواهد داشت که در مقابل کامیون‌ها بدون مشکل از افغانستان گذشته و به تاجیکستان و ازبکستان خواهد رسید.

🔹به باور وی، ظرفیتی خوبی در این مسیر وجود دارد که باید برای استفاده مورد توجه قرارگرفته و پررنگ تر شود زیرا در شرایط موجود، در خصوص حمل و نقل و رساندن کالاهای صادراتی ایران به بازارهای آسیای میانه مفید است.

🔹رایزن بازرگانی ایران گفت که آمادگی کامل دارد تا شرکت های حمل نقل خصوصی بین المللی در افغانستان را برای این هدف و ترانزیت کالا به شرکت ها و بازگانان ایرانی معرفی کند./ ایرنا

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۴
ابراهیم هوشیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی