ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

امروزه با توجه به وضع قوانین سخت گیرانه و جریمه های نقدی سنگین نیاز به مشاوره و آگاهی کامل قبل از هر اقدامی ، لازمه ی ترخیص کالا می باشد.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

مروری بر معافیتها براساس نظام مالیاتی جدید کشور


همه فعالیت های تولیدی که در مناطق مختلف کشور شروع می شود به مدت ۵ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.


در صورتی که این فعالیت تولیدی و معدنی به یک منطقه محروم گسترش یابد سازمان امور مالیاتی کشور این واحد را به مدت ۱۰ سال از پرداخت مالیات معاف می کند.


نظام مالیاتی جدید واحدهای تولیدی مستقر در شهرک های صنعتی را تا ۷ سال از پرداخت مالیات معاف کرده و معافیت مالیاتی واحدهایی که در شهرک های صنعتی مناطق محروم فعالیت می کنند ۱۳ سال است.


شرکت هایی که بر مبنای سیاست های دانش بنیان تشکیل شوند به مدت ۱۵ سال از پرداخت مالیات معاف می شوند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۲۴
ابراهیم هوشیاری

از این پس، مالیات بر ارزش افزوده مشمول محاسبات مربوط به ماده ۱۰۸ قانون امور گمرکی در خصوص کشف مغایرت در اظهارنامه‌ها نخواهد بود.


 بر این اساس، در ماده ۱۰۸ قانون مذکور تاکید شده، کشف هر نوع مغایرت بعد از اظهار و قبل از ترخیص کالای ورودی گمرک که موجب زیان مالی دولت گردد و مستلزم اخذ تفاوت وجوه متعلقه باشد علاوه بر اخذ مابه التفاوت، با توجه به اوضاع و احوال به تشخیص ردیس گمرک جریمه ای از ۱۰ تا ۱۰۰درصد ما به التفاوت دریافت می‌گردد.


در بخشنامه صادر از گمرک ایران بر اساس تبصره یک ماده قانونی فوق نیز تاکید شده است، در صورتی که کشف مغایرت منجر به اخذ ما به التفاوت حقوق ورودی به میزان بیش از ۵۰درصد حقوق ورودی کالای اظهار شده باشد، علاوه بر اخذ ما به التفاوت  حداقل جریمه ماخوذه نباید کمتر از ۵۰ درصد ما به التفاوت باشد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۱۹
ابراهیم هوشیاری

سازمان امور مالیاتی و شروع اعتبار سنجی کارتهای بازرگانی


با اتصال گمرک به بخش اعتبارسنجی سازمان امور مالیاتی زمانی که صاحب کارت بازرگانی اقدام به اظهار کالای خود در گمرک می کند، به صورت هوشمند سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی گمرک اعتبار صاحب کارت و حتی حق العمل کار یا پرسنل وی را بررسی و مشخص می کند که صاحب کارت بازرگانی یا سایر ذی نفعان در گمرک اعتبار کافی برای انجام عملیات گمرکی دارند یا خیر.


در صورت تایید اعتبار، امکان ادامه عملیات گمرکی برای وی فراهم و در غیر این صورت ادامه انجام تشریفات گمرکی امکان پذیر نخواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۱۲
ابراهیم هوشیاری

اسناد پرداخت الکترونیک در نظام حسابداری کشور مورد پذیرش قرار می‌گیرد


رئیس سازمان فناوری اطلاعات از مذاکره با بانک مرکزی برای اجازه‌ی پرداخت‌های خرد از طریق تلفن همراه خبرداد و گفت: براساس مصوبه‌ی دولت اسناد پرداخت الکترونیک برای خدمات دولت در نظام حسابداری کشور لحاظ می‌شود.


«نصرالله جهانگرد» در نشست خبری افزود: بانک مرکزی موافقت خود را با اجرای پرداخت از طریق تلفن همراه اعلام کرده است و از این به بعد مردم می‌توانند برای پرداخت‌های خرد خود از طریق تلفن همراه بدون لحاظ کردن رمز اقدام کنند.


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: موافقت شده است تراکنش‌های مالی روی تلفن همراه برای خریدهای زیر یکصد هزار ریال فراهم شود.


جهانگرد با بیان اینکه براساس آمار بیش از 50 درصد پرداخت‌های خرد زیر یک صد هزارریال است، افزود: اکنون شرایطی در حال فراهم شدن است که کاربران بتوانند این پرداخت‌ها را نیز از طریق گوشی‌های خود و بدون اتصال لحظه‌ای به سیستم بانکی کشور انجام دهند. 

به این ترتیب قرار است یک حساب بانکی از سوی هر کاربر احراز شود تا پس از پرداخت‌های خرد انجام شده از سوی کاربر، یک گزارش کلی به سیستم بانکی ارائه شده و از حساب کاربر این مبلغ تجمیع شده، کسر شود.


رئیس سازمان فناوری اطلاعات گفت: این سرویس در راستای تسهیل خرید و فروش اینترنتی و پرداخت پول خرد از طریق تلفن همراه صورت می‌گیرد و قرار است حداکثر تا دو ماه آینده و تا اواخر شهریور ماه این پروژه برای مردم اجرایی شود.


معاون وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به مصوبه اخیر دولت در راستای تسهیل در امور کسب و کارها و مردم اشاره کرد و گفت: براساس این مصوبه، همه‌ی اسناد پرداخت‌های الکترونیک که برای دریافت خدمات دولتی انجام می‌شود در نظام حسابداری محاسبه می‌شود و به عنوان سند حسابداری مورد وثوق است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ شهریور ۹۶ ، ۰۹:۰۸
ابراهیم هوشیاری