ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

امروزه با توجه به وضع قوانین سخت گیرانه و جریمه های نقدی سنگین نیاز به مشاوره و آگاهی کامل قبل از هر اقدامی ، لازمه ی ترخیص کالا می باشد.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، کرباسیان این خبر را در بازدید غلامرضا شافعی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی اعلام کرد و گفت: با استفاده از سامانه جامع گمرکی ارتباط الکترونیکی گمرک با ۲۱ سازمان همکار برقرار شده و تبادل اطلاعات اقتصادی با برخی سازمان‌ها از طریق سامانه بیتا (بستر یکپارچه تبادل اطلاعات)که توسط گمرک نوشته شده و در وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر شده است صورت می‌گیرد و صدور مجوزهای ترخیص کالا نیز از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی توسط سازمان‌های همکار گمرک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گفته کرباسیان؛ بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، سازمان غذا و دارو، سازمان توسعه تجارت، نیروی انتظامی، سازمان حفظ نباتات و سازمان دامپزشکی کشور ازجمله ۲۱ سازمانی هستند که تبادل اطلاعات و صدور مجوزها با استفاده از سامانه جامع گمرکی به‌صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

گفته می‌شود الکترونیکی شدن تبادل اطلاعات و صدور مجوزها از جعل و تقلب اسناد گمرکی جلوگیری و راه را برای پیشگیری از قاچاق کالا به‌خصوص کالاهای سلامت محور هموار می‌کند.

رئیس‌کل گمرک ایران درخصوص بهبود فرآیندهای گمرکی و کارایی فرآیندهای ترخیص کالا با بهره‌گیری از گمرک الکترونیک طی سال‌های اخیر تصریح کرد: براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی درخصوص شاخص عملکرد لجستیک سال ۲۰۱۶، رتبه کشورمان در این شاخص بین‌المللی با صعود ۱۹ پله‌ای به رتبه ۹۶ ارتقا یافته است که بخش مهمی از این به الکترونیکی شدن رویه‌های گمرکی در کشورمان مربوط می‌شود.

وی اظهارداشت: این نخستین باری است که روند نزولی رتبه‌بندی ایران در لجستیک کشوری متوقف شده و شاهد صعود قابل‌توجهی در بهبود عملکرد لجستیکی ایران هستیم.

کرباسیان الکترونیکی کردن رویه‌های گمرکی را دستاوردی مهم توصیف کرد و گفت: با اینکه واردات کشورمان طی سه ماهه اول سال‌جاری ۱۰ درصد کاهش داشته، اما درآمدهای گمرکی کشورمان ۱۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه قبل افزایش یافته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۶:۰۳
ابراهیم هوشیاری

ابراهیم نقدی گفت: از میانه سال 92 ما با آسیب‌شناسی از تخلفاتی که در حوزه‌های مختلف داشتیم متوجه شدیم که بیشترین آسیب‌هایی که داریم در حوزه سوءاستفاده از اسناد کاغذی و روش‌های سنتی که در حوزه ترخیص و در ارتباط با 21 دستگاه یا 20 سازمان‌های دولتی و غیردولتی که مرتبط با فرآیند گمرکی هستند، بوده است. آسیب‌شناسی‌هایی که انجام شد دیدیم که سامانه‌های جزیره‌ای و پراکنده‌ای که در این حوزه وجود داشت نمی‌تواند با این تخلفات و پیچیدگی‌هایی که در این حوزه وجود دارد برخورد کند.

وی افزود: مسئولین ارشد گمرک و سازمان‌های همکار ما با همکاری دانشگاه تهران به این نتیجه رسیدیم و آمدیم ابتدا یک آسیب‌شناسی کردیم و یک سامانه جامع و یکپارچه‌ای را برای شفاف‌سازی اطلاعات طراحی کردیم، واقعاً در طول دوسال گذشته با زحمات بسیار فراوانی توانستیم یک سامانه یکپارچه جهت شفاف‌سازی اطلاعات که بتوانیم تمامی فرآیند ترخیص را از ابتدای حمل تا آخرین مرحله ما رصد بکنیم، پیاده‌سازی کردیم.

مدیرکل دفتر حقوقی گمرک ادامه داد: عزیزان و تجار ما و عزیزانی که با سلامت فعالیت می‌کنند می‌دانند که چند ایستگاه در حوزه فرآیندی وجود دارد که ما می‌توانیم نظارت کنیم، در زمان ورود کالا به بندر یا در محوطه گمرکی در زمان انجام تشریفات گمرکی و حتی بعد از انجام تشریفات گمرکی عملاً امکان‌پذیر نیست که ما تمامی نظارت را در حین کار انجام دهیم چون در گمرک شهیدرجایی بندرعباس روزانه در حدود 3500 تا 3700 کانتینر وارد و خارج می‌شود. ما آمدیم این سامانه را طراحی کردیم و خوشبختانه امروزه شاهد به بار نشستن یکی از نتایج و تعامل مثبت گمرک با نیروی انتظامی در رصد این تخلفات هستیم که واقعاً باید تبریک بگوییم به عزیزانمان و خسته نباشید به عزیزانی که در راه‌اندازی این سامانه از سال 92 تا الان زحمت کشیدند با کمک دستگاه‌های همجوار و ناجا و ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز این کار این کار انجام شد.

نقدی در پاسخ به اینکه این محموله قاچاق حاصل کارکرد این سامانه جدید است، پاسخ داد: دقیقاً سامانه از سال 92 تاکنون طراحی شده با مصوبات متعددی که در دولت و در قوانینی که در سال 94 انجام شد، گمرک را مکلف کردند تعامل با سازمان‌ها را به‌صورت الکترونیکی دربیاورد، قبلاً اگر تخلفی صورت می‌گرفت دو تا کانتینر یا 3 تا کانتینر را نیروی انتظامی می‌گرفت محدود می‌شد به 3 کانتینر.

نقدی در پاسخ به این سئوال از سال 92 تا 95 این سیستم چقدر موفق بوده، اظهارداشت: با پیچیدگی‌های فراوانی که وجود داشت.

در بحث کشفیات با اجرا و پیاده‌سازی کامل این سامانه جلوی تخلف گرفته خواهد شد. این سامانه 3 مرحله داشت، مرحله اول طراحی و پیاده‌سازی برای یکپارچه‌سازی اطلاعات در گذشته ما 26 سامانه داشتیم الان یک سامانه شده. مرحله دوم پنجره واحد تجارت فرامرزی به ما الان با 21 سازمان و دستگاه ما تبادل الکترونیکی می‌کنیم. بیشترین مشکلی که در گذشته داشتیم مجوزهایی بود که سازمان‌های دیگر می‌دادند و در مواردی جعل می‌کردند و تا استعلام بگیریم سه چهار ماه زمان می‌برد، الان آنلاین گمرک می‌تواند چک کند. بعد از این دو مرحله ما با کشورهای همجوار و کشورهایی که مبادله الکترونیکی داریم با 90 بندر دنیا تعامل داریم که این هم دارد نهایی می‌شود. این را هم بتوانیم با کشورهای خارجی هم انجام دهیم که این را صد درصد پوشش دهیم.

مدیرکل دفتر حقوقی گمرک در پاسخ به اینکه پس چرا این کانتینرها ثبت نشده، گفت: ما در حوزه گمرک با سازمان‌های مختلفی مواجه هستیم مثلاً در شهید رجایی که منطقه ویژه اقتصادی است منطقه ویژه خارج از قلمرو گمرکی محسوب می‌شود، انباردار گمرک نیست و لیکن زمانی که کالا به گمرک اظهار شود گمرک می‌تواند عملیات گمرکی انجام دهد، این را اصلاً در سامانه ثبت نکردند عواملی که در آنجا مراحل تحویل گیرنده کالا بودند گمرک نبوده اصلاً ثبت نشده است. یکی از قابلیت‌های این سامانه این بود که عزیزانمان که در ناجا با این کالا مواجه می‌شوند به گمرک گزارش می‌کنند و به خاطر تعاملی که گمرک با عزیزانمان و توافقی که امضا کردیم نرم‌‌افزاری برای آنها تعریف کنیم که آنلاین از ما استعلام می‌کنند، محمولات ورودی را خوشبختانه ما بررسی کردیم و به این تخلفات رسیدیم که 43 کانتینر را ما تاکنون اعلام جرم کردیم.

نقدی در ادامه افزود: یکی از برنامه‌هایی که گمرک دنبال می‌کند کاهش و از بین بردن دخالت عامل انسانی است و هدف‌گذاری سامانه برای کاهش و به حداقل رساندن دخالت عامل انسانی است.

نقدی گفت: این مژده را به تجار صحیح‌العمل می‌دهیم که مطمئن باشند در حوزه رقابت ما اجازه نخواهیم داد که با تخلفاتی که در گذشته انجام شده به‌صورت کاغذی بتوانند این تخلفات را در حوزه‌های مختلف انجام دهند. ما کشفیات متعددی داشتیم که خیلی‌ها را اعلام نکردیم و اطلاعات این کشفیات در حال تکمیل است. 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۶:۰۲
ابراهیم هوشیاری

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بزرگترین محموله قاچاق کالا در 6 سال گذشته به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی کشف شد.


براساس این گزارش، با توافقی که بین گمرک و ناجا صورت گرفت طبق اطلاعات به دست آمده این باند شبانه اقدام به قاچاق کالا از طریق منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی می‌کرد.


براساس این گزارش، سرنخ‌های اولیه محموله یاد شده ابتدا از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری گمرک شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی و گمرک در شبکه اصلی این باند بزرگ قاچاق دستگیر شدند.


بر این اساس، پس از راه‌اندازی پنجره واحد تجاری در گمرک امکان کنترل ورود خروج غیر مجاز کالا از انبارها و از محوطه‌های گمرکی فراهم شد اما با این حال به دلیل اینکه امکان انبارگردانی در محوطه‌های بندری وجود نداشت تعدادی از شرکت‌های پیمانکار سازمان بنادر و دریانوردی از این موضوع استفاده کرده و با صدور بیجک‌های جعلی و تبانی اقدام به خروج غیر مجاز کالا از محوطه‌های بندری و انبارها بدون اظهار در گمرک و صدور پروانه‌های گمرکی می‌کردند.


این گزارش حاکی است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پس از کشف برخی از محموله‌‌های قاچاق اقدام به استعلام الکترونیکی این کالاها از پنجره واحد تجاری گمرک کرده و با کمک سامانه جامع مشخص شد این کالاها بدون اظهار به گمرک و با صدور بیجک‌های جعلی از بندر خارج شده است.


براساس اطلاعات به دست آمده 8 نفر از پرسنل انبار سازمان بنادر و دریانوردی و نیز 3 نفر بارشمار گمرک بازداشت شده‌اند در این ارتباط علاوه بر بنادر پای شرکت راه‌آهن هم در میان است و یک محموله 18 کانتینری از این شرکت کشف و ضبط شده است.


براساس توافق و همکاری گمرک و ناجا تعدادی از پرونده‌های قاچاق جهت سیر مراحل قضایی به قوه قضاییه ارسال شده است.


به گزارش فارس، برخی منابع آگاه اعلام کردند در حال حاضر اختلاف کانتینرهای ثبت شده در سامانه جامع با دیگر آمارها 217 کانتینر بوده که در این رابطه متهمان قاچاق حدود 85 کانتینر آن را پذیرفته‌اند و رسیدگی به وضعیت دیگر کانتینرها در دست بررسی و ارزیابی بیشتر قرار دارد.


به گفته این منابع آگاه، مسئول در خروج گمرک شهید رجایی به همراه سرشیفت‌های آن در این رابطه بازداشت شده‌اند.


براساس این گزارش، طی روزهای گذشته نیز تعداد 43 دستگاه کانتینر شامل اسباب‌بازی، لوازم حصیری، دکوری، گیربکس و سایر اقلام بدون اظهار به گمرک و پرداخت حقوق ورودی با جعل اسناد و تبانی با پرسنل شرکت طرف قرارداد با یکی از سازمان‌های مستقر در مبادی رسمی خارج شده بود که کشف و گزارش وقوع جرم به مراجع قضایی ارسال شده است.


براین اساس، ارزش کالاهای کشف شده بیش از 23 میلیارد تومان برآورد شده است.به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بزرگترین محموله قاچاق کالا در 6 سال گذشته به کمک سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی کشف شد.


براساس این گزارش، با توافقی که بین گمرک و ناجا صورت گرفت طبق اطلاعات به دست آمده این باند شبانه اقدام به قاچاق کالا از طریق منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی می‌کرد.


براساس این گزارش، سرنخ‌های اولیه محموله یاد شده ابتدا از طریق سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجاری گمرک شناسایی و با همکاری نیروی انتظامی و گمرک در شبکه اصلی این باند بزرگ قاچاق دستگیر شدند.


بر این اساس، پس از راه‌اندازی پنجره واحد تجاری در گمرک امکان کنترل ورود خروج غیر مجاز کالا از انبارها و از محوطه‌های گمرکی فراهم شد اما با این حال به دلیل اینکه امکان انبارگردانی در محوطه‌های بندری وجود نداشت تعدادی از شرکت‌های پیمانکار سازمان بنادر و دریانوردی از این موضوع استفاده کرده و با صدور بیجک‌های جعلی و تبانی اقدام به خروج غیر مجاز کالا از محوطه‌های بندری و انبارها بدون اظهار در گمرک و صدور پروانه‌های گمرکی می‌کردند.


این گزارش حاکی است نیروی انتظامی جمهوری اسلامی پس از کشف برخی از محموله‌‌های قاچاق اقدام به استعلام الکترونیکی این کالاها از پنجره واحد تجاری گمرک کرده و با کمک سامانه جامع مشخص شد این کالاها بدون اظهار به گمرک و با صدور بیجک‌های جعلی از بندر خارج شده است.


براساس اطلاعات به دست آمده 8 نفر از پرسنل انبار سازمان بنادر و دریانوردی و نیز 3 نفر بارشمار گمرک بازداشت شده‌اند در این ارتباط علاوه بر بنادر پای شرکت راه‌آهن هم در میان است و یک محموله 18 کانتینری از این شرکت کشف و ضبط شده است.


براساس توافق و همکاری گمرک و ناجا تعدادی از پرونده‌های قاچاق جهت سیر مراحل قضایی به قوه قضاییه ارسال شده است.


به گزارش فارس، برخی منابع آگاه اعلام کردند در حال حاضر اختلاف کانتینرهای ثبت شده در سامانه جامع با دیگر آمارها 217 کانتینر بوده که در این رابطه متهمان قاچاق حدود 85 کانتینر آن را پذیرفته‌اند و رسیدگی به وضعیت دیگر کانتینرها در دست بررسی و ارزیابی بیشتر قرار دارد.


به گفته این منابع آگاه، مسئول در خروج گمرک شهید رجایی به همراه سرشیفت‌های آن در این رابطه بازداشت شده‌اند.


براساس این گزارش، طی روزهای گذشته نیز تعداد 43 دستگاه کانتینر شامل اسباب‌بازی، لوازم حصیری، دکوری، گیربکس و سایر اقلام بدون اظهار به گمرک و پرداخت حقوق ورودی با جعل اسناد و تبانی با پرسنل شرکت طرف قرارداد با یکی از سازمان‌های مستقر در مبادی رسمی خارج شده بود که کشف و گزارش وقوع جرم به مراجع قضایی ارسال شده است.


براین اساس، ارزش کالاهای کشف شده بیش از 23 میلیارد تومان برآورد شده است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۳۰ تیر ۹۵ ، ۱۵:۱۲
ابراهیم هوشیاری

پیمان ارزی یا تعهد، وسیله ای است که به موجب آن پیمان سپار تعهد میکند ، ارز یا کالای معادل آن را به ترتیب به سیستم بانکی معرفی و یا به کشور وارد کند آنچه تحت عنوان پیمان ارزی شناخته شده ، فقط برای صادرات است ، برقراری یا نبود پیمان ارزی ، بستگی به سیاست عمومی صادرت و واردات کشور دارد.
در صورت برقراری پیمان ارزی وارد کننده متعهد می شود ظرف مهلت مقرر کالای موضوع درخواست را که برای آن ثبت سفارش شده  به کشور وارد کند و یا ارزی را که برای این امر اختصاص یافته به سیستم بانکی معرفی کند ، البته ضوابط این سیاست نیز در صورت وجود پیمان ارزی طبق آیین نامه های مربوطه تعیین می شود.
ارزش کالای صادراتی توسط کمیسیون نرخ گذاری یا گمرک ایران تعیین می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۵ ، ۱۶:۰۸
ابراهیم هوشیاری

 بدین وسیله به اطلاع کلیه داوطلبان شرکت کننده در ازمون مذکور میرساند، اطلاعیه اعلام نتایج ازمون از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی : 

http://sanjesh.org/FullStory.aspx?gid=11&id=2605

 قابل مشاهده خواهد بود. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۶ تیر ۹۵ ، ۱۴:۳۸
ابراهیم هوشیاری