ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

امروزه با توجه به وضع قوانین سخت گیرانه و جریمه های نقدی سنگین نیاز به مشاوره و آگاهی کامل قبل از هر اقدامی ، لازمه ی ترخیص کالا می باشد.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

١-بیل مکانیکی،لودر و بلدوزر برابر فهرست ماشین الات مجاز به ورود در سایت ثبتارش و تا پنجسال قابل ورود میباشند و مصوبه ی ده سال ساخت برای ماشین الات بالاتر از اسب یخار تولید داخل،صرفا تا پایان سال ٩٤معتبر بوده و در اولین مصوبه کمیسیون ماده یک درسال٩٥نیز برای سال٩٥ ابتدا تمدید ولی متعاقب ان از دستور کاری کمیسیون ماده یک خارج و منوط به اظهارنظر و تصویب هیئت وزیران گردید که هیئت وزیران نیز تاکنون دراین خصوص تصمیم جدیدی نگرفته است.شایان توجه هست که مصوبه ی کمیسیون ماده یک هم برای تمدید درسال٩٥هیچگاه به گمرک جهت اجرا ابلاغ نشد و مسکوت مانده است.
٢-بصورت موردی هم قابل طرح و اخذ مجوز لازم در کمیسیون ماده یک هم میباشد که همانطور که در بالا عرض کردم فعلا کمیسیون از پذیرش درخواست های جدید خودداری نموده و وارد رسیدگی به چنین درخواستهایی نمیشود.
٣-از محل ماده ١١٠قانون معادن نیز قابل ورود میباشد که همانطوری که معلوم است تسهیلات این ماده ی قانونی منحصرا مربوط به معادن هست و برای تا ده سال و در مواردی حتی بیشتر از ده سال هم صدور مجوز متصور میباشد.
ضمنا در این روش ضوابط فنی برای معادن لازم الرعایه نیست و بنابراین معادن میتوانند حتی ماشین الاتی که در فهرست ماشین الات مجاز درسایت ثبتارش نمیباشند را هم وارد کنند و اینجاست که شرط عدم ساخت داخل باید رعایت شود.
عدم ساخت داخل برای لودر باقدرت بالاتر از٣١٠ اسب بخار و برای بیل مکانیکی بالاتر از٢٢٠ اسب بخار و بلدوزر بالاتر از٣٦٠ اسب بخار میباشد.


 

جزییات تصویبنامه:

1- ورود و ترخیص ماشین‌آلات معدنی و راهسازی غیراسقاطی دارای نشان تجاری معتبر جهانی به شرح جدول زیر صرفا تا پایان سال 1397 با ارز متقاضی به صورتی که حداکثر پنج سال از ساخت آنها نگذشته باشد و بدون شرط داشتن نمایندگی مجاز و با رعایت سایرقوانین و مقررات مربوط مجاز است:
- دستگاه‌های حفاری ردهدر (Road Header)
- بیل مکانیکی با قدرت فقط (220) اسب بخار
- سایر بیل مکانیکی با قدرت بیشتر از (220) اسب بخار
- لودر با قدرت بالاتر از (310) اسب بخار
- بلدوزر با قدرت بالاتر از (360) اسب بخار
- دامپتراک با ظرفیت حمل بار بالای (35) تن
2- اعلام نشان‌های تجاری مذکور بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
3- ورود و ترخیص و شماره‌گذاری کشنده‌های مستعمل که حداقل با قدرت موتور بالای (500) اسب‌بخار ثبت سفارش شده‌اند مشروط به داشتن استانداردهای ایمنی و عملکردی به تشخیص سازمان ملی استاندارد ایران مجاز می‌باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۷
ابراهیم هوشیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی