ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

انجام کلیه امور ترخیص کالا در سریع ترین زمان و بیشترین کیفیت

ترخیص کالا ، واردات ، صادرات ، ارزش گذاری ، تعیین تعرفه ، مشاوره

امروزه با توجه به وضع قوانین سخت گیرانه و جریمه های نقدی سنگین نیاز به مشاوره و آگاهی کامل قبل از هر اقدامی ، لازمه ی ترخیص کالا می باشد.

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
آخرین مطالب

به گزارش روابط عمومی گمرک ایران، کرباسیان این خبر را در بازدید غلامرضا شافعی معاون فنی و امور زیربنایی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی از سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی اعلام کرد و گفت: با استفاده از سامانه جامع گمرکی ارتباط الکترونیکی گمرک با ۲۱ سازمان همکار برقرار شده و تبادل اطلاعات اقتصادی با برخی سازمان‌ها از طریق سامانه بیتا (بستر یکپارچه تبادل اطلاعات)که توسط گمرک نوشته شده و در وزارت امور اقتصادی و دارایی مستقر شده است صورت می‌گیرد و صدور مجوزهای ترخیص کالا نیز از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی توسط سازمان‌های همکار گمرک به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.

به گفته کرباسیان؛ بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی، سازمان ملی استاندارد، اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران، سازمان غذا و دارو، سازمان توسعه تجارت، نیروی انتظامی، سازمان حفظ نباتات و سازمان دامپزشکی کشور ازجمله ۲۱ سازمانی هستند که تبادل اطلاعات و صدور مجوزها با استفاده از سامانه جامع گمرکی به‌صورت الکترونیکی صورت می‌پذیرد.

گفته می‌شود الکترونیکی شدن تبادل اطلاعات و صدور مجوزها از جعل و تقلب اسناد گمرکی جلوگیری و راه را برای پیشگیری از قاچاق کالا به‌خصوص کالاهای سلامت محور هموار می‌کند.

رئیس‌کل گمرک ایران درخصوص بهبود فرآیندهای گمرکی و کارایی فرآیندهای ترخیص کالا با بهره‌گیری از گمرک الکترونیک طی سال‌های اخیر تصریح کرد: براساس جدیدترین گزارش منتشر شده از سوی بانک جهانی درخصوص شاخص عملکرد لجستیک سال ۲۰۱۶، رتبه کشورمان در این شاخص بین‌المللی با صعود ۱۹ پله‌ای به رتبه ۹۶ ارتقا یافته است که بخش مهمی از این به الکترونیکی شدن رویه‌های گمرکی در کشورمان مربوط می‌شود.

وی اظهارداشت: این نخستین باری است که روند نزولی رتبه‌بندی ایران در لجستیک کشوری متوقف شده و شاهد صعود قابل‌توجهی در بهبود عملکرد لجستیکی ایران هستیم.

کرباسیان الکترونیکی کردن رویه‌های گمرکی را دستاوردی مهم توصیف کرد و گفت: با اینکه واردات کشورمان طی سه ماهه اول سال‌جاری ۱۰ درصد کاهش داشته، اما درآمدهای گمرکی کشورمان ۱۲ درصد در مقایسه با مدت مشابه قبل افزایش یافته است.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۴/۳۰
ابراهیم هوشیاری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی